Вузькоколійка

Раніше вузькоколійних ліній в Карпатах було досить багато. Вони створювались для товарних поїздів, що вивозили деревину. Пасажирських ділянок в той час ще не було.​

Леопольд Поппер фон Подгарі.

Мізунська лінія, маршрут, який ми тобі пропонуємо, запустив австрійський підприємець барон Леопольд Поппер фон Подгарі. Він переніс офіс свого підприємства з Угорщини в Галичину, де продовжив займатись заготівлею, переробкою та збутом деревини.

В той час вузькі залізниці і лісопромисел цікавили не тільки цього хлопця. У цій сфері як-то кажуть хотілось піднятись багато народу. Брати барони Гредлі – у Сколівських Бесдиках та графи Потоцьці – в Осмолоді проклали 3 вузькоколійки за 20 років. Тоді це було дуже круто. Та чесно кажучи так само як зараз)

Перша світова.

Через першу світову війну власники карпатських лісів повернулись до Австрії. Міні-імперія Попперів у Вигоді перейшла до англійського акціонерного товариства «Сільвінія». Фірма відкрила вузькі залізниці для туристів. Від тоді європейці могли милуватись красою наших Карпат.

У 1920 році в долині ріки Мізунька запустили 3-тю вузькоколійку. Це 24 км мальовничої краси і купа вражень. Дорога вела до станції Соболь (сьогодні – Миндунок) і проходила через 5 великих мостів. До 1939 року Вигодська гілка набрала 65 км довжини і «обросла» цікавинками для відпочинку.

Історична цікавинка:

Перші екіпажі були запряжені кіньми. Уявляєш, як романтично? І трохи згодом тягову силу замінили паровозами.